| < Lipiec 2018 > |
30 31
Blog zawiera pocztówki z niedawnych lat drugiej połowy XX wieku. Realny socjalizm razem z propagandą sukcesu, rodzący się kapitalizm a z drugiej strony przysłowiowa nutka nostalgii.
poniedziałek, 30 lipca 2018
Szwecja i okolice

Dziura czasowa z poprzedniego tygodnia oznaczała brak dostępu do cyfrowej maszynerii z powodu urlopu. Krótki, ale za to intensywny. Z grupą znajomych przypominaliśmy sobie, jak to jest, jak się wiosłuje w kajakach. Zwiedzaliśmy okolice małej miejscowości Szwecja - jest tam dużo rzek i jezior. Byliśmy między innymi na tzw. szlaku papieskim na rzece Rurzycy. W 1978 roku przyszły papież po raz ostatni ruszył na spływ kajakowy.

Kiedyś, na przełomie lat 80/90 nasze spływy dzieliły się na dwie kategorie:

• Spływ wyczynowy - to znaczy mamy do przepłynięcia wybraną rzekę - tak ze 150km. Rzecz jasna namioty, plecaki i jedzenie z całym potrzebnym sprzętem wozimy ze sobą w kajakach. Postoje na dziko - wieczorem rozbijanie namiotów, rano zwijanie.
  • Spływ wypoczynkowy - tak samo, ale rzeka krótsza i niektóre postoje (przy jakichś ładnych jeziorkach) trwają po dwa dni.

Dziś wygląda to inaczej - namioty stacjonarnie rozbijane są w jednym miejscu, kajaki wozi samochód, dzięki czemu płyniemy bez bagażu. Codziennie wybieramy kawałek jakiejś rzeki (ok. 20km). Taka kategoria doczekała się terminu - spływ emerycki. To jeden z objawów dość powszechnie występującej choroby o nazwie "peseloza" :)

Ponieważ nie znalazłem żadnych starych widokówek z tej okolicy, dziś jedynie "wyrób własny".

Krępsko spływ kajaki szlak papieski

Jezioro Krępsko Średnie
(2018, wyrób własny)

poniedziałek, 23 lipca 2018
Pieniny

Kończę serię wspominek z bloga pocztowki.fotolog.pl Dziś zgłębiamy tajniki pasjansa i esperanta.

Serdeczne pozdrowienia z Grupy śle
Halina
P.S. Dziękuję ślicznie za zdjęcie. Nareszcie zabrałam się do nauki. Jeżeli wytrwam do końca, to w Międzygórzu będę "całkiem". Cóż to za sens nie umieć Esperanta i wybierać się na całe dwa tygodnie. Pisała Krystyna. Wiesz dlaczego nie przyjechała do Międzygórza? Stawiała pasjansa i wyszło jej z kart, że mnie tam nie będzie. Zabawne, prawda? H.

Pieniny przełom Dunajca widokówka

Przełom Dunajca
(1968, fot. T. Biliński)

środa, 18 lipca 2018
Szklarska Poręba

Kolejna kartka z pocztowki.fotolog.pl - dziś opowieść mrożąca krew w żyłach. A przynajmniej nieźle chłodząca, bo aż ortografia zaszwankowała.

Pozdrowienia ze Szklarskiej Poręby
Daria!
P.S. Jesteśmy nad wodospadem, gdzie fpadłam do wody.

Szklarska Poręba pocztówka

Popularna miejscowość wczasowa, malowniczo położona w dolinie rzeki Kamiennej między Karkonoszami i Górami Izerskimi.
Ulica Jedności Narodu. Kawiarnia Esplanada w parku. Dolna stacja wyciągu krzesełkowego na Szrenicę. Zakręt Śmierci. Wodospady Szklarki i Kamieńczyka.
(fot. K. Jabłoński)

poniedziałek, 16 lipca 2018
Jastrzębia Góra

Wspomnienie z bloga pocztowki.fotolog.pl Mężowi trzeba wszystko dokładnie tłumaczyć, bo sobie nie poradzi. Jak to mąż.

Pozdrowienia z Jastrzębiej Góry zasyła
Eliza
P.S. X: Kopnij się do żłobka i weź wszystko co Darki, a wiec kubeczek ze szczoteczką. Kubeczek taki jak jest w domu co stoi w łazience na dole. Tamten był z pieskiem. Szczoteczka zielona. Z kredek chyba już nic nie zostało. Codziennie chodzimy nad morze. Wysłałam dzisiaj list do Ciebie. Na Helu coś ci kupię.
25.07.1982

Jastrzębia Góra pocztówka

Wąwóz "Lisi Jar". Dom wypoczynkowy "Zenit". Plaża.
(fot. M. Raczkowski, J. Rosikoń)

piątek, 13 lipca 2018
Frombork

Dzisiejsze przypomnienie bloga pocztowki.fotolog.pl, stanowi sobą swoistą lekcję historii. I nauczkę: Żeby dziewczyna wybaczyła ci to, że jej nie odwiedzisz, koniecznie powołaj się na najważniejszą osobę w państwie!

Serdeczne pozdrowienia z obozu harcerskiego przesyła
Heniek
P.S. Izuniu, 15 lipca kończy się mój obóz i wracam do domu. Miałem zamiar do ciebie przyjechać, ale ze względu, że w niedzielę do Fromborka przyjeżdża E. Gierek i komunikacja jest wstrzymana, musiałem zrezygnować.

Frombork katedra widokówka

Gotycka katedra z XIV w. i fragment murów obronnych z XIV-XVI w.
(1973, fot. P. Krassowski)

środa, 11 lipca 2018
Szklarska Poręba

Jaki przypływ uczuć poetycznych! Ciekawe czy miłość przetrwała? (tekst z pocztowki.fotolog.pl)

Na dworze śnieg i drzewa od szronu błyszczące, lecz moje serce zawsze dla Ciebie gorące.
Leszek
P.S. Pragnąłbym, moja miła byś i Ty w sercu kącik dla mnie zostawiła.

Szklarska Poręba pocztówka

Popularna miejscowość wczasowa położona w dolinie rzeki Kamiennej, między Karkonoszami i Górami Izerskimi. Dogodny punkt wyjściowy dla wycieczek i uprawiania sportów zimowych.
Wyciąg Krzesełkowy na Szrenicę. Zakręt śmierci. Pensjonat "Alfa". Ulica 1 Maja.
(fot. J.Tymiński KAW)

poniedziałek, 09 lipca 2018
Mielno

Czyżby akacje na "własny rachunek"? (źródło pocztowki.fotolog.pl)

"Kochana" Sylwio jest bardzo fajnie jaramy szlugi jeździmy na kombajnie. Pani kawały nam opowiada a z butelki leje się "lemionaniada"

P.S. Jest tutaj z nami Iwona z Siwą. Nic nie mów jej mamie. "cius"

Mielno pocztówka

Miejscowość wczasowa nad Bałtykiem położona na mierzei jeziora Jamno. Unieście - klub (dyskoteka) "Max". Mieleński Ośrodek Sportu i Rekreacji. Plaża. Łodzie rybackie.
(fot. J. Surowiec)

piątek, 06 lipca 2018
Częstochowa

Archeologia z pocztowki.fotolog.pl – kolejny odcinek. Wakacje. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo.

Serdeczne pozdrowienia z pięknej Częstochowy śle
Mirek.
P.S. Jesteśmy po 4-ch dniach trasy. Jest świetnie, a nawet jeszcze lepiej. Mnóstwo znajomości, wspaniała pogoda i przygody. Dziś w nocy zalało nasz namiot i kubki poszły w ruch. Pieniądze się kończą a tu jeszcze ponad 2 tygodnie trasy. Na tym kończę. CZEŚĆ. Mirek
88-07-30

Częstochowa pocztówka

Kościół na Jasnej Górze. Pomnik Henryka Sienkiewicza. Widok ogólny. Hotel "Patria".
(1988)

wtorek, 03 lipca 2018
Dar Pomorza

Kolejna kartka z nieistniejącego pocztowki.fotolog.pl Tym razem poruszane będą kwestie handlowe.

Przesyłam Ci kartkę z "Darem Pomorza". Parę dni temu znaleźliśmy parę bursztynów. Mam dla Ciebie prezent, ale jaki to nie powiem. Mama kazała mi kupić bursztyny za 320. Poszłam i kupiłam takie jak mama ma w domu. Jak wróciłam mama kazała kupić mi jeszcze jedne ale najjaśniejsze. Poszłam i kupiłam takie miodowe. Ciekawe na co mamie 3 sznurki bursztynów. Kończę.
Eliza.

Dar Pomorza widokówka

Statek szkolny "Dar Pomorza"
(1977, fot. Z.Grabowiecki)

poniedziałek, 02 lipca 2018
Beskid Śląski

Kolejna kartka z pocztowki.fotolog.pl Tę pocztówkę już przedstawiałem na blogu w ramach prezentacji zasobów własnych, ale przypomnę, bo przekaz jest nadzwyczaj pozytywny.

Całuski i z jednego kopniaka z Ustronia przesyła pewna wszędobylska urocza czarownica - Agnieszka.
P.S. Wyjazd miałyśmy wspaniały. Wsiadłyśmy do złego pociągu. Wyobrażasz sobie co to później było. Myślałam, że mi w nosie skrzepnie, tak było zimno. Baw się z Elizą, nie grymaś przy jedzeniu, nie przeklinaj - i trzym się Iza! Aga.

Beskid Śląski pocztówka

Pasmo górskie Beskidów Zachodnich, ciągnące się w południowo-zachodniej części woj. bielskiego.
Kolejka linowa na Szyndzielnię (1026 m). Widok z Szyndzielni. Olszówka Górna - dom wypoczynkowy "Transportowiec".
(1983, fot. M. Raczkowski)